onsdag 19 juni 2013

Chokladmuffins med apelsinblomsvatten

Min pojkvän älskar allt som innehâller apelsinblomsvatten. Dâ jag märkte att vi hade lite yoghurt i kylen som var nâgra dagar gammalt, sâ tänkte jag försöka mej pâ muffins med apelsinblomsvatten. Jag lade i lite kakaopulver ocksâ eftersom det lâg och skräpade i skâpet och blir sâ sällan använt.


Ingredienser till 10-15 chokladmuffins med apelsinblomsvatten

3 ägg
60 g mjöl
2 dl kakaopulver
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
80 g socker
1 dl rapsolja
1 burk naturell yoghurt
1-2 msk apelsinblomsvatten

  1. Vispa ägg och socker pösigt. 
  2. Tillsätt yoghurt, olja, mjöl blandat med bakpulver, apelsinblomsvatten och kakaopulver. 
  3. Blanda tills du fâtt en slät deg. 
  4. Häll i muffinsformar och grädda i 20 min i 180°c.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar