söndag 18 maj 2014

Havregrynsgröt

Vad jag har kunnat hata denna klassiska frukost dâ jag var liten. Havregrynsgröt = lust att spy!

Sâ flyttar man utomlands och fâr nâgon slags nostalgisk känsla gällande all finsk/skandinavisk mat. Sâ efter att ha varit pâ en löprunda en morgon bestämde jag mej för att laga lite havregrynsgröt. (Onödigt att föreslâ för mannen. han hatar allt vad gröt heter.) Jag upptäckte att det var inte alls sâ dumt med ett eller tvâ knäckebröd. Jag gillar extra mycket kombinationen bär/äppelkompott + havregrynsgröt


Tid: 5 min
Pers: 1-2 

2 dl vatten
1 dl havregryn
1 nypa salt

Koka upp det saltade vattnet. 
Tillsätt havregrynen. 
Koka under omrörning tills du fâtt den konsistens du vill ha. 
Servera med bär/äppelkompott/smör och mjölk..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar