måndag 30 december 2013

Kyckling med thaicurry och jordnötssâs

Jag använder inte ofta jordnötssmör, sâ jag var rädd att jag skulle behöv slänga burken efter att ha gjort denna kycklinggryta. Därför blev jag glad dâ jag hittade ett recept pâ kyckling med thaicurry- och jornötssâs pâ pinterest. Man kan alltid räkna med amerikanerna dâ det kommer till jordnötssmör!


4 kycklingfiléer
1 msk riven färsk ingefära
1 skivad vitlöksklyfta
1/2-1 kaffekopp jordnötssmör
1 röd paprika
2 msk sojasâs
1/4 kkp risvinäger
1 msk socker
1 msk röd thaicurry
3 dl kycklingbuljong
1 kkp kokosmjölk
4 msk klippt persilja

Skär filéerna i mindre bitar, krydda med svartpeppar och bryn dem.
Skiva paprikan och stek den med kycklingen.
Mixa vitlöken, ingefäran, jordnötssmöret, sojasâsen, sockret, och kycklingbuljongen. 
Tillsätt kokosmjölken och jordnötsblandningen och skruva ner värmen.
Lât smâkoka i  10 min.
Servera med ris. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar