måndag 9 december 2013

Smakrik kycklinggryta med chili

En av mina nya receptfavoriter är klassiska veckotidningar som allers, allas och hemmets.Veckotidningarna pâminner mej om min barndom dâ jag intresserade mej för pappersdockorna, idag är det deras recept som är enkla, klassiska med en liten orinell touch som intresserar mej och dessutom är tidningarna är inte sâ dyra. Här kommer ett enkelt kycklingrecept som jag hittat i allas.

1 strimlad röd chili (inte för stark)
1 msk riven färsk ingefära
1 hackad vitlöksklyfta
2 msk persilja
600 g kycklingfiléer
1 msk soja
salt och peppar
3/4 dl jordnötssmör
2 dl vatten
1 kycklingbuljongtärning
2 dl crème fraiche
65 g bladspenat

Blanda chili, ingefära, vitlök och persilja.
Skär kycklingen i mindre bitar och blanda med soja och sedan chilimixen.
Stek kycklingen i olja. Salta och peppra.
Tillsätt jordnötssmör, vetten, buljongtärningen och crème fraiche. Lât sjuda i 5 min. Skölj och rör ner spenaten. Lât koka upp i 5-10 min.
Servera med ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar