onsdag 12 februari 2014

Balsamfisk

Till den här fiskrätten har jag hämtat inspiration frân Mâbras bilaga 5:2 mat som jag köpte senast jag var hemma. Jag har förstâtt att 5:2 dieten är den nya innedieten i Norden. Själv tycker jag inte om dieter (kan man kanske förstâ om man tittar pâ recepten här pâ bloggen) men man tackar ju inte nej om recepten är goda. 



Tillagning: 30 min
Det här behöver du:

1 klyftad rödlök
1 tärnad squash
olivolja
salt, peppar, timjan
125g tärnad torskfilé
125 g tärnad laxfilé
3 klyftade tomater
Rucola
balsamvinäger

Sätt ugnen pâ 225°c. Blanda lök, squash, olja, salt peppar och timjan i en ugnsform. Grilla i ugnen i 10 min.
Lägg sedan dit fisken och tomaterna och grilla ytterligare 5-10 min.
Skvätt över balsamvinäger och blanda i rucola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar